2008. június 23., hétfő

Rendszámtábla-mizéria

Andrew Caddy-je gyújtotta fel a szikrát, amit Apáék tovább tápláltak, és így már egy egész kis tűz lobbant az agyamban a Matchbox-ok rendszámtábláival kapcsolatban.

A Matchbox-nál nem újdonság, hogy az autókra rendszám helyett az autó neve vagy típusa kerül fel. Az előbb belinkelt VW-n nem ilyen azonosító tábla van, hanem egy kitalált betű-szám kombináció, konkrétan VW 3144Y. Első ránézésre is furcsa volt, hogy VW-vel kezdődik. Aztán körülbelül félperces szemrevételezés után rájöttem, hogy ezen az autón is a márka és a típus van rendszámként, csak kódolva. A VW egyértelmű - hiszen oda is van írva -, a Caddy pedig úgy jön ki, hogy a számok helyére behelyettesítjük az ABC megadott betűjét. Így a 3-as helyére C-t, az 1-es helyére A-t, és a 4-esek helyére D-t helyttesítve megkapjuk a Caddy-t is (az Y már ott volt a végén).

Innen indult a kutakodásom, ami sikeres lett. A képeken a rendszám, alattuk pedig a "fordítás". Akadt olyan autó, aminek nem a tipusa, hanem valamilyen szó, vagy a sorszáma jött ki megfejtésként.
AUDI R8 - itt a H-t számra kell visszaváltani

THING - Az idei 1-75-beli VW Thing hátuljáról

LEXUS - ennél az L és U "adott" volt

MB 734 VW - gyakorlatilag mindent elmondott a modellről: MB734 Volkswagen (T2) Bus - 1970

FAST - egy példa arra, amikor se tipus, se márka, és nem is sorszám

RED HOT - ugyanaz a helyzet, mint az előbb, csak ennek semmi értelme. A RED biztos az autó színére utal, a HOT pedig a kipufogóra. Azért a 911 GT3 még felfért a rendszámtáblára.

Sam Joe megfejtése: FOR YOU, TO ENVY. Megoldás "levezetése" a megjegyzések között.

Sam Joe megfejtése: A CHOICE - EGY VÁLASZTÁS

11 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Ahhh, ZSENIÁLIS POST! Hogy miket nem veszel észre!? A fotók meg még zseniálisabbak, én folyton kínlódok a makrózással.

A kék Audinál tudom a megfejtést.
"4U 2 NVY" Az eleje könnyű, "4U" az "four you", ami kimondva úgy hangzik, hogy "for you", azaz "neked". A "2" ugyanezzel a logikával "two", ami kiejtve "to", ami "-nak, -nek". A vége pedig egy torzítás, "NVY", az "ENVY" kifejezésből - "irígység" - elhagyták az "E"-t. Amerikában nagy divat így rendszámokat képezni és ott a hét karakter kombinációja nagyobb mozgásteret enged. Szóval a megfejtés szó szerint: "Neked, hogy irígykedj."

Ikarus 256 írta...

Köszönöm a megfestést. Jutalmad, hogy kiírom a kép alá a a megfejtésed a neveddel!:-):-):-)

Sam. Joe írta...

Oh, köszönöm! A fekete Audi rendszámát is próbáltam a módszereddel desifrírozni, de az "A CHAEICE" nem tűnik nekem értelmesnek. A vége kétségkívül "ICE", azaz "jég", de többi nem kongatja meg a kis harangokat a fejemben.

Ikarus 256 írta...

Örülök neki, hogy foglalkoztat a téma, és hogy te is próbálkozol megfejteni a rendszámokat.:-)
Nekem ACHO ICE jött ki, mert én 15-nek vettem és nem 1-nek és 5-nek, mint te. Amúgy szerintem ennek sincs több értelme.
Kibontottam egy 5Pack-ot, amiben volt egy Jaguar XK aminek a rendszámán SALSA áll (19 1 12 19 1), és egy Range Rover, amin ADVENTURS (14V5NTURS) van.
Ma fényképezgettem, meg bontogattam azokat a Matchbox-okat amiket nemrég vettem,de nem volt időm eddig kinyitni. Ilyenkor rendezgetem a képeket, aztán rákerestem egy bordó Bentley Continental GT-re és nem találtam sehol a neten. Valószínű, hogy ez is tavalyi darab, mivel egyes a száma. Még Areh-nek sincs meg, vagy még nem frissítette. Van még egy Porsche 911 GT3-om, amit szintén nem találok pirosban.

AndrewBoy írta...

Hát hallod ezek a rendszámos dolgok nagy zsírak :D

Névtelen írta...

Üdv,

A megoldást már megírtátok :))

"A CHOICE"

"Egy ...."

choice:

kitűnő, kiváló, finom, alternatíva, kiválasztás, elsőrangú, valaminek a legjava, választék, választás, legjobb minőségű, válogatott.

Pgyuri

Ikarus 256 írta...

Ezt a megfejtést is kiírtam a kép alá. A kód megfejtése jó volt, csak a szóközt kellett volna odébtennem egy kicsit.:-)

Sam. Joe írta...

Gyurikám, nem tudom milyen szótárból másoltad ide a meghatározást, de ezentúl kezeld fenntartásokkal! A "kiváló" ez egy baromság! Angolul a kiváló az excellent, outstanding, great, fine és még biztos egy fél tucat, ami nem jut most az eszembe, de a choice az nincs köztük, az biztos. Kakukktojás továbbá a "kiváló, finom, valaminek a legjava, legjobb minőségű, válogatott." Gyanítom az lehetett, hogy az illető bizonyos szövegkörnyezetbe helyezett choice-tól kergült meg és írt ilyeneket. Pl. "This restaurant has a fine choice of wines." Azaz: "Ez az étterem remek borokat kínál". De itt a remek a fine-tól lesz a choice. Javasolt szakirodalom: http://dictionary.reference.com/browse/choice

Szóval legyen ez a szegény Audi inkább "választás".

Ikarus 256 írta...

Ehhez nem tudok hozzászólni. Ti tudtok angolul!:-)

Névtelen írta...

Üdv,

Csak Joe tudni angol, én ismerni szavak, sok bor után bátran beszélni.

Szándékosan nem írtam, hogy "Egy ..mi..", mert jobb az ilyet másra bízni. Ha már így megszólított Mester, én is az "Egy választás"-t preferálnám, kérném a szerkesztő urat, hogy javítsa.

Köszönettel :) (és mosollyal)

Pgyuri

Ikarus 256 írta...

OK, akkor átírom.
A szerkesztő :-)